s

s

keskiviikko 22. helmikuuta 2017

TILANNEPÄIVITYS

Tää blogi on ollut pystyssä yli 6 vuotta. Oon poistanut ensimmäiset postaukset (koska silloin ne oli musta liian noloja), joten en tiedä tarkemmin. Nyt, tai oikeastaan jo pidemmän aikaa on tuntunut, että oon kasvanut ulos bloggaamisesta. Homma ei huvita enää samalla tavalla kuin silloin teininä tai edes pari vuotta sitten. Varmaan huomaa tästä valonnopeasta postaustahdista...

Mutta - toisin kuin tuosta aloituksesta voisi päätellä, en oo lopettamassa tänne kirjoittelua, hahaa! Kuten sanoin, mua ei varsinaisesti bloggailu enää niin innosta, mutta haluan kuitenkin jatkaa tätä, että läheiset pysyisivät kärryillä paremmin mun elämässä täällä. (Oon maailman surkein soittelija.) Ja toki myöhemmin on kiva tätä kautta muistella opiskeluaikoja. En lupaa, että uusia postauksia ilmestyy usein tai säännöllisesti, vaan aion tehdä tätä ihan oman fiiliksen mukaan. :) Mulla on aika paljon kirittävää, joten tästä päivityksestä tulee aikamoinen sekametelisoppa.


Kuten aiempinakin vuosina, tammikuu oli meillä vapaata koulusta. Mä olin Seinäjoella ortopedialla amanuenssina. Oli ihan jees, mutta ei niin kivaa että musta tulis ortopedi. Tammikuun lopussa kävin lääkisten superisteilyllä ja sen jälkeen (huups) Tartossa tekemässä kirran eksamin, joka jäi ennen joulua tekemättä Amerikan matkan takia. Voin kertoa, että se oli eka ja vika eksami, jonka teen tammikuussa. Aika nihkeetä tuo lukeminen pitkän työpäivän jälkeen. Paljon kivempi ne on tehdä pois alta ennen joulua.


Nyt oon ollut Tartossa jo pian kolme viikkoa. Just eilen loppui gastron kurssi, josta tykkäsin niin paljon, että musta on ehkä pakko tulla gastroenterologi. Tai ainakin se on yksi potentiaalinen erikoisala. Nyt meillä on sit taas lomaa, koska hematologian kurssi siirrettiin myöhemmälle keväälle, jolloin se on toisen kurssin kanssa rinnakkain. Meillä on tosiaan tää kevät pelkkiä sisätauteja ja kesäkuun puolivälissä pikku 27 opintopisteen sisätautieksami. Tää kevät saattaa siis jossain vaiheessa alkaa muistuttelemaan hiukan preklinikasta, mutta onneks alku on ainakin iisi. 


Toissaviikonloppuna mulla oli pari kaveria käymässä Tartossa ja sain leikkiä taas turistiopasta. Ja ehkä vähän itsekin turreilla. Käytiin nimittäin uudessa Eesti Rahva Muuseumissa (Viron kansallismuseo), joka oli arkkitehtuurisesti ihan super. Tykkäsin myös pysyvästä näyttelystä, vaikken yleensä museoista niin välitäkään. Samana viikonloppuna Tartossa myös järjestettiin Miss Valentine -kisat, jotka meidän eläköityneiden voimistelijoiden oli totta kai pakko käydä katsomassa. Suomi taas edusti upeasti, ah Minettien Finlandia-ohjelma <3 


Mulla on tän loman agendassa ainakin karvaisen nelijalkaisen hoitoa, kavereita, laskiaispullien syömistä ja akadeemilise haigusloon (academic medical record tms.) vääntämistä. Kyseessä on siis meillä sisätaudeissa tehtävä 20-30 sivun mittainen sairaskertomus, joka sisältää diagnosoinnin lisäksi teoreettista pohdintaa kyseisestä potilaasta ja hänen vaivoistaan. Nyt mä kai vaan oikeesti hetken lomailen ja odotan, että mulle määrättäis potilas tuota haiguslugua varten.

4 kommenttia:

  1. Jee, kiva kun postaat :)

    VastaaPoista
  2. Kävin kattomassa Minettien ohjelman youtubesta ja oli kyllä mahtava!

    VastaaPoista