s

s

keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

RIIAN EXCURSIO

Terkkuja Seinäjoelta!  Saavuin tänne muutama tunti sitten vappua viettämään ja vihdoin pääsin myös postaamaan. :-) Oma tietokoneeni ei jostain syystä suostunut havaitsemaan muistikorttia, joten jouduin lykkäämään postaamista tänne saapumiseen asti. Nyt kuvat ovat kuitenkin tietokoneella, joten voidaan käydä käsiksi Riian reissuun!

Lähdimme tosiaan viime perjantaina neljältä matkaan, bussilla. Meitä oli mukana noin 30 taslolaista. Matka kesti noin neljä tuntia parin pysähdyksenkin jälkeen. Jätimme tavarat majapaikkaamme, Big Bed -hostelliin, joka maksoi muuten vain 5e/yö! Ihan ensimmäiseksi tarkistimme ettei löydy ikäviä yllätyksiä patjan alta. Eikä löytynyt! Paikka oli ihan siisti, mutta lakanat muistuttivat vanhoja mummolan verhoja. Hintaansa nähden hostelli oli siis aika soppeli!

Pienen valmistautumisen jälkeen suuntasimme rislolaisten (Riian suomalaiset lääketieteen opiskelijat) kanssa illalliselle paikalliseen ravintolaan, Andaluzijas sunsiin. Ruoka oli hyvää, mutta meitä oli siellä niin paljon, että syntyi pieniä ongelmia laskun maksamisen suhteen. :-D Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Toisena päivänä tutustuimme lääketieteen historian museoon (Paul Stradins Museum for History of Medicine). Meillä oli englantia puhuva opas mukana, ja pidin kyllä kierroksesta paljon. Historia + lääketiede = supermielenkiintoista.

Museosta jatkoimme muutaman rislolaisen opastamana kaupunkikierrokselle. Kävelimme ympäriinsä, tutkailimme vanhaakaupunkia sekä kävimme syömässä ja vähän istumassa terassilla. Puoli viiden aikaan takaisin hostellille valmistautumaan illan sitsejä varten. Rislolaiset olivat järjestäneet mahtavat sitsit Hotel Avalonissa notkuvine buffetpöytineen. Tarpeeksi laulettuamme siirryimme Club Baseinsiin, jossa saimme itse koota soittolistaa Spotifyhin. Ja kuvia ei tietenkään ole (mutta kivaa oli). :-D

Sunnuntaina brunssailua ja lisää kaupungilla kiertelyä, viideltä lähtö kohti Tarttoa. Oli kiva reissu ja varmasti ensi vuonna uudestaan, oli kohde eri tai sama! :-)