s

s

lauantai 29. marraskuuta 2014

10 FACTS ABOUT ME

Heipähei! Mulle on näköjään vakiintunut tällainen postaus viikossa -tahti... Nyt vaan tuntuu, ettei mun elämässä oikein tapahdu mitään erityistä maininnan arvoista. Koulujuttuja vaan. On esitelmää, kokeita ja esseitä. Jos teillä on jotakin ideoita, joista haluaisitte että kerron (täällä opiskeluun liittyvää tai mitä vaan) niin antaa tulla! :-) Nyt kun sain vihdoin etiikan esseen rustailtua ja kirjoitus kulkee, niin päätin keksiä itsestäni asioita, jotka eivät ehkä vielä olisi tulleet blogin kautta teille ilmi. Toivottavasti musta paljastuu teille edes jokin uusi puoli! Kuvituksena viime viikonlopun kuvia :-)



1. Kirosanat eivät sovi mulle. Joskus kuitenkin kiroilen (lähinnä yksin ollessani) ja se vaan kuulostaa mun suusta todella typerältä.
2. Oon kiltti - tai ehkä mieluummin ystävällinen? Jos joku sanoo mulle ikävästi, niin aika harvoin kehtaan tai edes haluan sanoa takaisin samalla mitalla.
3. Inhoan puheiden pitämistä ja muuta yksin esiintymistä. Sanat menevät solmuun ja en tiedä miten päin olisin :-D Jos täytyy poiketa suunnitelmasta ja improvisoida, niin pasmat menevät entistä enemmän sekaisin. 



4. Oon kätevä käsistäni ja tykkäänkin hirveästi tehdä kaikkea pikkutarkkuutta vaativaa.
5. Rutiinit ovat oikein jees! Liika on liikaa ja kyllä minäkin lopulta kyllästyn asioiden pysyessä samoina, mutta näin yleisesti pidän enemmän rutiineista kuin jatkuvasta muutoksesta.
6. Olen kiireessä tehokas, muuten taas...kehkeh.
7. Mä oon tosi järjestelmällinen ihminen. Mulla tavarat ovat harvoin sikin sokin, mutta silloin kun ne hetkellisesti ovat, iskee ahdistus ja kunnon siivouspuuska. Tää koskee nimenomaan tavaroiden järjestelyä...imurointi tai pölyjenpyyhintä ei hirveesti nappaa.



8. Extempore-ideat ovat ihan parasta! Mut saa kesällä vaikka keskellä yötä mukaan kuutamouinnille.
9.  En osaa laulaa. Mun pahin pelko on aina kaikissa peleissä tms. että joudun laulamaan yksin!
10. Tarvitsen paljon omaa aikaa. Rakastan hengailla kavereiden kanssa, mutta mulle ei ole ongelma olla joskus esimerkiksi koko viikonloppu omissa oloissani.


6 kommenttia:

  1. Ihanan jouluista siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, nyt alkaa olla kaikki joulukoristeet paikoillaan täälläkin :)

      Poista
  2. joulu jo ovelle kolkuttaa sielläkin,tunnelma kasvaa ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tekee :-) En malta oottaa joulua!

      Poista
  3. moikka! ollaan poikaystävän kans suunniteltu minivklpreissua viroon nyt joulukuussa ja kaipaisin vähän apua. tallinnaan mennään tietty laivalla, nii oisko sulla vinkata jotain hyviä rafloja tai aktiviteetteja sielä? entä onko tallinnasta helppo kulkea tartoon, mua kiinnostais ihan hirveesti käydä siellä Lounakeskuksestta. mitä kaikkea sieltä löytyy? kiitos ihan hirveesti jos jaksat vastata :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Vitsit, en oo kyllä ihan paras ihminen antamaan Tallinna-vinkkejä! Aktiviteetit, joita on Tallinnassa käydessä tullut harrastettua, rajoittuvat aika lailla shoppailuun ja syömiseen... :D Ruokapaikkojen nimiä en kylläkään saa päähäni. Mut pistän tähän linkin Vilman blogiin, josta löytyy vaikka ja mitä vinkkejä Tallinnaan :) http://highwaytosun.blogspot.com/p/about-tallinn.html
      Sitten, Tallinnasta pääsee junalla Tarttoon kahdessa tunnissa, lippu maksaa alle kympin/suunta ja sen voi ostaa junasta. Niitä kuitenkin kulkee vain muutamia päivässä. Busseja sen sijaan menee ainakin kerran tunnissa, ja ne ovat todella mukavia (ainakin tasatunnein lähtevät...), matka kestää 2,5h, lippu maksaa n.10e ja se kannattaa ostaa etukäteen osoitteesta tpilet.ee tai bussiasemalta hyvissä ajoin ennen bussin lähtöä. Lõunakeskuksesta tosiaan löytyy monia vaatekauppoja (Reserved, Lindex, muutama merkkiliike), luistelurata ja eläinkauppa (josta löytyy mm. se pesukarhu :D) jne, mutta ei se ole mitenkään erityisen mahtava paikka. Tartto on kyllä muuten tosi nätti ja käymisen arvoinen kaupunki, ja jos tänne tulee niin kannattaa tuollakin käydä kurkkaamassa :)

      Poista