s

s

sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

MIKSI MINUSTA TULEE LÄÄKÄRI?

Sain Tohtori Krabolalta jokin aika sitten haasteen, jonka nyt vihdoin sain tehtyä. Kysymys- ja vastausvaihtoehdot ovat seuraavanlaiset: (valita voi 1-10 vaihtoehtoa)


Miksi minusta tuli/tulee lääkäri?

1) Haluan vilpittömästi auttaa sairaita.
2) Koska olen Jumalasta seuraavana.
3) Tämä on kutsumusammatti.
4) Tässä ammatissa saa rahaa ja naisia/miehiä.
5) En keksinyt muutakaan.
6) Haluan antaa panokseni lääketieteen hyväksi ja ehkä edistää tulevaisuudessa tiedettä löytämään parannuskeinoja sairauksiin.
7) Äiti käski.
8) Aivoni tarvitsevat haasteita. Minusta ei olisi tehtaaseen liukuhihnatöihin.
9) Haluan Nobel-palkinnon. 
10) Ammatti siinä kuin muutkin.


kuvat weheartit
Omat vastaukseni perusteluin:
1) Haluan vilpittömästi auttaa sairaita. ...ja voin vain kuvitella, kuinka mahtavalta tuntuu pelastaa ihmishenki. 
3) Tämä on kutsumusammatti. Kyllä mä olen sitä mieltä. Olen aina halunnut lääkäriksi, enkä osaisi kuvitella itseäni millekään muulle alalle.
4) Tässä ammatissa saa rahaa ja naisia/miehiä. Kyllä hyvä palkka houkuttelee! Mutta pelkän rahan takia en missään nimessä tulevaa ammattiani valinnut. Olisinhan mä voinut ryhtyä vaikka lakinaiseksi tai kauppatieteilijäksi. Mutta en ryhtynyt, koska ne alat eivät minua kiinnosta.
5) En keksinyt muutakaan. Kuten jo aiemmin sanoin, olen halunnut lääkäriksi pienestä pitäen. Se on aina ollut haaveenani. Mikään muu ei kiinnostanut, paitsi ehkä opettajien pitkät kesälomat. Sijaisen kengissä on kyllä tullut käveltyä muutamaan otteeseen ja samalla olen todennut, että ei se ala ainakaan oo mua varten. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti